Putovanje jedne biljke

Ovu divnu granu sa plavim bobicama sam jutros ubrala iz moje norveške bašte. Ova biljka mi je posebno draga zato što ju je donijela moja prijateljica Biljana iz bašte njene mame, iz Podgorice. Biljki je trebalo godinu dana da se prilagodi na nove uslove, i evo ove godine je procvjetala i donijela prve plodove.

Granu sam morala malo "preurediti" po pravilima ikebane. Odstranila sam "suvišno" lišće i plodove kako bismo mogli da vidimo jasnu liniju rasta. Pošto su dva lista na grani već dobila crvenkastu boju, prve naznake jeseni, dopunila sam ikebanu i sa dvije crvene ruže. Na taj način se postiže ravnoteža između gornjeg i donjeg djela aranžmana.

Ikebana je aranžirana u glinenoj posudi koja vodi porijeklo iz sela Mateme, koje se nalazi na obali jezera Malavi u južnoj Tanzaniji. Stanovnici Mateme, koji pripadaju narodu Njakjusa, imaju dugu tradiciju pravljenja grnčarije. Pošto se ova posuda pekla na niskoj temperaturi, ona propušta vodu, tako da sam morala da stavim plastični umetak koji ne propušta vodu.

Podloga za ovu ikebanu je jedna stara daska. Bilo bi još bolje da je daska nešto šira, no takvu dasku još nisam uspjela da nađem.



Grana mahonije (mahonia aquifolium) i ruža Flammentanz

Kommentarer

Populære innlegg